יום שלישי, 2 בספטמבר 2008

סימולטניק


"The message and form of the electronic information pattern is the simultaneous"

-marshall mcluhan, 1959

סימולטניות היא התנועה החדשה בה אנחנו נעים במרחב. מערכת העצבים שלנו נפתחת לקליטת ווליום גבוה של מסרים וכדי לפעול בתוכה בהרמוניה, אנחנו חייבים לבצע מספר גדול של פעולות במקביל ובחן.
אין מדיום מתאים יותר לפעולה סימולטנית מירבית מאשר מדיום הפרפורמנס. שילוב רב של אופני ביטוי, האפשרויות האין סופיות של מרחבי פעולה והחופש הרב שנמצאים כבר במדיום זה מוציאים אותו כצורת ביטוי אופטימלית לזרימה סימולטנית. החיים ואופן התנועה הסימולטנית הם מיומנויות נרכשות שככל שיעבור יותר זמן, בני האדם שיוולדו מראש לעולם זה יפתחו אותו יותר.
אחת מהצעות הפעולה שלי לנושא זה הוא ייסודה של תחרות פרפורמנס בשם "סימולטניק". כמענה לקריאה פתוחה לכל מי שרק רוצה (עם דגש לפנייה לדור הצעיר שעוד לא נחשף לעולם של אמנות והגדרות)יגישו מתמודדים הצעה מפורטת בכתב לפעולה בת שלוש דקות שתכלול בתוכה מספר רב ביותר של פעולות אשר נעשות במקביל.המתמודדים יעלו על במה ויציגו את הפעולה שלהם לפני חבר שופטים שיעניק ציונים ויקבע מנצח. הפעולה לא צריכה להמשך שלוש דקות, אלא להבנות במשך שלוש הדקות וכשהיא מגיעה למיצויה (כאשר כל המרכיבים עובדים במקביל) להמשך 15 שניות. מנורה אדומה תידלק במשך מיצוי הפעולה ותאשר את חוקיותה (בדומה לתחרויות הרמת משקולות). השופטים ישקללו את הניקוד לפי פרמטרים שמורכבים מכמות הפעולות שבוצעו במקביל, יופי הפעולה, מקוריות בחירת הפעולות, איכות הביצוע וההופעה הבימתית.
התחרות תהיה פתוחה לקהל הרחב שיוכל לצפות במתמודדים, ולעזור בשיפוט הפעולות.
לאחר סיום התחרות והכרזת המנצח, הצגת הפריוקט תהיה בוידאו שמתעד את הפעולות, וכולי ובנוסף גם יוצגו התסריטים של המתמודדים לצד הביצוע שלהם.

כל הזכויות לרעיון הם שלי.




אין תגובות: